VEIEN

TIL BEDRE

PSYKISK HELSE

TM

STENGT P.G.A. KURSVIRKSOMHET
ÅPNER IGJEN MEDIO AUGUST

TJENESTER

 

TRYGGHET & TILLIT 

SAMTALE & PROBLEMLØSNINGSTERAPI

 

HER FÅR DU HJELP MED

MESTRING & MESTRINGSSTRATEGIER

•ANGST   •BEKYMRINGER   •STRESS   •SØVNPROBLEMER   •UTBRENTHET

Image23a DONE.jpg

SAMTALEPARTNER

 

HÅVARD FOLKE MYHRVOLD

Autorisert sykepleier

HPR-nummer: 7704488

Medlem i Norsk Sykepleierforbund

 

16 års erfaring med å hjelpe mennesker

Som psykologisk rådgiver, veileder og samtaleterapeut for private sykehus og helseforsikringer

Telefon: 406 33 345

E-post: post@ms3.no

- PRISER -

ORDINÆRE TIMER 45 MIN Kr. 1050,-

Konsultasjoner sentralt i Oslo

  • Du får raskt hjelp!

  • Kort gangavstand til kollektivtransport

Nettbasert via video eller telefon

  • Du trenger ikke laste ned noen app.

  • Du kan benytte PC, nettbrett eller mobiltelefon.

  • Det er alt - Vel Møtt!

TRYGGHET & TILLIT

DSC03023.jpg

KALENDER

 Online booking systemet leveres av EasyPractice 2021 ©

LOKASJON

Hvilken betydning har det å utsette eller å omgå problemer?

Hva gjør man med problemer?

Det kan være stor forskjell på hvordan man håndterer eller orienterer seg når en først har blitt oppmerksomme på egne problemer. Mange venter, utsetter eller omgår problemene av ulike årsaker. 

Det er aldri for sent å snu, derfor venter vi litt til?

Noen ganger har utsettelse og omgåelse skjedd så mange ganger at de har skapt et adferdsmønster. Over tid og nesten umerkelig kan det gi næring og vekst til det som etter hvert blir til en holdning. 

Hva betyr utsettelser for helsen din?

Forskning viser at utsettelse eller omgå problemene kan forverre helsen din og svekke mulighetene. Spesielt når du selv ikke finner meningsfulle og varige løsninger over tid.

 

Er det mest hjelpsomt å hoppe i det eller å krype i det?

Når man har klart å skape mestringsfølelse og problemløsning på noen områder er det økt sannsynlighet for bedring også på andre områder.  All den tid man kryper i problemene bevisst eller ubevisst gir det økt sannsynlighet for å spiralisere den andre veien. 

shutterstock_1950003172.jpg

MESTRE, ETT SKRITT OM GANGEN?

Hvordan mestre et problem?

Erfaring forteller at det i denne sammenheng kan være et godt utgangspunkt å ta ett skritt om gangen; Gjennom trening, øvelse og oppmerksomt nærvær; Fokusere mindre på fortiden; hva som kan gå galt: størrelsen av problemet; hvor bratt det er eller hvor mange hindringer en må forsere for å få gjort noe med problemene. 

Hvorfor ett skritt om gangen?

Fordi da øker sjansene for at man ikke overtenker, bekymrer seg, eller gir næring til nettopp de problemene man kanskje ønsker

å få gjort noe med.

MIN SAMTALETERAPI

Konkret problemløsning

Hos meg begynner samtaleterapien vanligvis som en utforskningsprosess.

Der blir vi kjent med hverandre og jeg får et grunnlag til å forstå problemet eller utfordringene du ønsker å løse. I fortsettelsen blir du motivert til å ta i bruk nye strategier som skal styrke holdninger og følelser overfor livssituasjoner. Du vil få mer innsikt i deg selv og bekymringene som førte deg inn i terapi. Dette vil hjelpe deg med oversikt og perspektiver – og se sammenhenger og avsløre reaksjons-, handlings- og adferdsmønstre som du ikke tidligere var oppmerksom på.

 

Ingen fasiter eller trylleformularer

Ingen mennesker er like. Derfor vil også din vei vil være unik og forskjellig fra alle andre. Her finner du ingen fasiter eller trylleformularer. 

 

Ja, det blir jobbing

Jeg legger vekt på bevisstgjøringsprosesser og brukermedvirkning. Fornyet innsikt og perspektiver kan føre til at du klarer å få til hensiktsmessige endringer. Noen føler seg klare til å gå ut og jobbe med å gjøre disse endringene på egenhånd. Andre vil heller fortsette samtaleterapien mens endringene utføres.​​ 

Eierskap til egen mestring og problemløsning

Det er du selv som skal oppleve bedring på veien. Hos meg blir du med på å bygge ditt eget sett med mestringsstrategier og utvikle eierskap til prosessene. Med ny innsikt kommer nye ferdigheter. De gjør deg i bedre stand til å vedlikeholde strategiene på egen hånd og kan videreutvikle og tilpasse de etter hvert som situasjonen eller livet endres. Økt mestring av livssituasjoner og opplevelsen av mindre sårbarhet  vil styrke din mentale helse og egen resiliens. 

En trygg havn

Vi er alle mennesker på livets landevei og må ikke alene alltid tåle den fulle vekten av det som livet kan by på. Noen ganger kan det være stor mental avlastning bare det å få snakke ut om ting. Hos meg finner du en trygg havn enten du er ny her, trenger oppfølging eller på egen hånd ikke finner meningsfulle og varige løsninger.

DAG & KVELD

 Online booking systemet leveres av EasyPractice 2021 ©

PERSONVERN & HELSEOPPLYSNINGER

Konfidensielt og sikkert

  • Du trenger ingen henvisning for å få hjelp hos MS3.no

  • MS3.no er opptatt av ditt personvern og behandler person- og helseopplysninger i henhold til den til enhver tid gjeldende personvernlovgivning for helsepersonell og General Data Protection Regulation (GDPR).

  • Du må akseptere betingelser og gi samtykke til behandling av dine personopplysninger for å kunne motta hjelp.

  • MS3.no innhenter bare personlige opplysninger som er nødvendig for å gjennomføre terapien, og som du selv oppgir og samtykker til under brukerregistrering og i terapi.

  • Dine videokonsultasjoner foregår i et lukket rom som er digitalt kryptert..

  • Du kan når som helst avstå fra hjelp og trekke tilbake ditt samtykke til GDPR og be om å få dine helseopplysninger slettet hos MS3.no

AVBESTILLING

  • Frist for avbestilling av time.
    Senest 48 timer før den oppsatte timen.

  • Hvor og hvordan avbestiller jeg en time?
    Når du er innlogget på MS3.no gå inn under fanen «Din side». Her klikker du på «forespør avbestilling». Da vil du få en automatisert bekreftelse på din avbestilling innenfor fristen.

  • Avbestilling ved akutt sykdom
    Dersom du bli akutt syk og ikke kan avbestille timen innen avbestillingsfristen på 48 timer, må du gi beskjed så snart som mulig, og sende inn en sykmelding senest innen 7 dager etter avtalt time.

  • Slik sender du inn sykmeldingen

    • MS3.no benytter en sikker meldings- og filoverføringstjeneste som er digitalt kryptert.

    • Skann sykmeldingen eller ta et bilde av den med din mobiltelefon og lagre filen/bildet på et sted så du finner det igjen senere når du skal laste det opp som vedlegg.

    • Når du er innlogget på MS3.no så går du inn under fanen «beskjeder».

    • Trykk på ikonet nederst og last opp sykmeldingen din.

    • Dobbeltklikk på filen/vedlegget og dermed er innsending gjort. Du vil få en automatisert bekreftelse på innsendingen..

    • Om du ønsker kan du trygt skrive beskjeder i feltet til høyre for ikonet. ​​​

  • Ved brudd på vilkår
    Innbetalt honorar vil ikke bli refundert ved brudd på vilkår

VILKÅR

  • Du må ha fylt 18 år og må være samtykkekompetent.

  • Ved førstegangs registrering hos MS3.no må du samtykke til GDPR.

  • Du kan ikke være innlagt på sykehus eller psykiatrisk institusjon eller være i permisjon fra disse.

  • Du går ikke i behandling og/eller terapi hos andre tilbydere/helsepersonell for de samme problemene som du vil ha hjelp til å løse.

  • Faller du innunder noen følgende kategorier anbefales at du henvender deg til fastlegen din og for eventuell henvisning til klinisk vurdering, utredning og oppfølging hos psykiater eller psykolog. Det er fordi dette kan kreve spesialisert og intensiv tverrfaglig behandling over en lengre tidsperiode.

    • Dersom du er diagnostisert med psykisk sykdom.

    • Dersom du har rus eller spill avhengighet.

    • Dersom du har tanker og/eller planer om å begå  suicid.

    • Dersom du har vært utsatt for seksuelle overgrep.

    • Dersom du driver med selvskading.

    • Dersom du har spiseforstyrrelse.

  • For ØYEBLIKKELIG HJELP ring 113

 ÅPNINGSTIDER

Stengt p.g.a kursvirksomhet.

Åpner medio august